torsdag

19 mar



”Ropa till mig och jag skall svara dig och låta dig höra om stora ting, hemligheter du inte känner” (Ps 33:3)

Våra barn är vuxna nu, men vi, deras föräldrar, blir glada när barnen ringer till oss och berättar om hur de har det. Vi är glada när de ringer för att de har något roligt att berätta, men vi är också tacksamma för att de tar kontakt, när livet har varit hårt.
Som Guds barn är det mitt privilegium att få stå i ständig kommunikation med Gud, Fadern. Han vill att jag ska ”ringa” när det går bra, såväl som när det går dåligt. Han vill att jag ska rådgöra med honom om både små och stora saker. Han vill att jag ska lyssna till hans erfarenhet, överblick och förmåga att bättre än jag se de stora sammanhangen.
BÖN
Tack Fader för att jag du inte har någon ”telefontid”, som begränsar min möjlighet att nå dig. Du finns där alltid när jag behöver kommunicera. Hjälp mig att också hålla linjen öppen från min sida.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar