söndag

9 aug



”Alla ni som blivit döpta till Kristus har blivit iklädda Kristus” (Gal 3:27)

Att vara döpt till Kristus, innebär att jag dött från mitt gamla liv, där jag levde ”på denna världens vis” och lät mig ledas av ”den andemakt som nu är verksam i olydnadens människor” (Ef 2:2), och att jag uppstått till ett nytt liv där Jesus är min Herre, dvs. den som jag låter mig ledas av. Jag har blivit iklädd Kristus – Nu omsluter han mig på alla sidor.
I den engelska Levande Bibeln används ordet ”enveloped” - omsluten av ett kuvert, i stället för iklädd. Jag tycker om bilden av ett kuvert, eftersom det också innefattar perspektivet av att jag är utsänd och att han omsluter mig där jag går hans ärenden. 

BÖN
Herre, tack för att du omsluter mig där jag går fram idag. Hjälp mig att låta mig ledas endast av dig, du som är min Herre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar