onsdag

1 apr



”Låt min muns tal behaga dig, och mitt hjärtas tankar, Herre du min klippa och min förlossare” (Ps 19:14)

För många år sedan arbetade vi med personliga ”mission statements”, ett slags deklaration om vem vi ville vara, hur vi uppfattade att vårt livsuppdrag såg ut och hur vi trodde att Gud ville att vi skulle leva.

Mitt ”mission statement”, som kom till någon gång 1988, efter mycket bön och reflektion, gäller fortfarande efter de tjugo år som gått sedan dess, och har varit till hjälp i många situationer när jag varit tvungen att prioritera mellan viktiga uppdrag och göra betydelsefulla val. Det lyder:

-        Jag har beslutat att följa Jesus. Jag har beslutat att lita på honom, mer än på mitt förstånd (Whatever Lord!)
-        Jag vill vara en resurs i Guds rike till hjälp och upprättelse för människor i min omgivning
-        Jag vill använda de gåvor han gett mig, av kreativitet, lyhördhet och entusiasm, i tjänsten för Honom, när och som han vill

BÖN
Herre, jag ber att det jag säger och det jag tänker idag ska behaga dig. Hjälp mig att hålla fast vid mitt beslut att följa dig och lita mer på dig än på mitt eget förstånd. Hjälp mig att vara en resurs i ditt rike, där jag lever mitt liv idag och använda de gåvor Du gett mig, när - och som Du vill.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar