fredag

24 jul



”Gud vare tack som genom Kristus alltid för mig med i sitt triumftåg och överallt låter mig sprida kristuskunskapens doft” (2 Kor 2:14)

Under sommarhalvåret kan man gå genom ett bostadsområde och njuta av allsköns dofter. Numera är det vanligt att man bland alla sommardofter plötsligt också känner doften av grillning. Ingenting kan väcka hungern till liv som doften av en sommargrill. Den lockar och den skapar förväntan. Ofta går man raka vägen hem och äter något gott efter en sådan upplevelse.
Jag önskar att vi kristna skulle vara människor som sprider en kristusdoft som lockar och skapar förväntan och hunger. Tänk om min närvaro i ett sammanhang skulle kunna tända en sådan längtan efter att få lära känna Jesus, att de andra inte kan bärga sig förrän de fått en personlig upplevelse av vem han är.

BÖN
Jesus, låt mig idag få leva så nära dig att jag sprider kristusdoften runt mig. Låt mitt liv skapa den där speciella hungern efter dig, som bara kan stillas av ett personligt möte med dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar